تحقیقات دانشجویی

پیوندهای روزانه

۶۰ مطلب در مرداد ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
مرداد
عنوان انگلیسی مقاله: Relationships between Quality and Attributes of Spot Welds
عنوان فارسی مقاله: رابطه بین کیفیت و خصوصیات جوش نقطه ای
دسته: جوشکاری - مهندسی مواد
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
استحکام جوش نقطه ای را می توان با خصوصیات هندسی و خواص مکانیکی جوش تعیین کرد. با این وجود ایجاد رابطه عمومی توسط آزمایش بین خصوصیات قابل اندازه گیری جوش و کیفیت جوش بسیار مشکل است. متغیرهای بسیار زیاد و نامطمئنی تجربی از ایجاد چنین رابطه ای جلوگیری می کند. آزمایش شبیه سازی کامپیوتری در این تحقیق با استفاده از مفهوم طراحی آزمایشات انجام شد تا نقص بررسی های تجربی معمولی جبران شود. روابط کیفی ایجاد شدند تا هندسه جوش و خصوصیات مکانیکی آن را به استحکام تحت بارگذاری برشی آن مرتبط سازند.
مقدمه
کیفیت جوش نقطه ای به خوبی تعریف نشده است و معمولاً بر حسب الزامات کاربردی یک جوش اندازه‌گیری می شود. این اندازه گیری ممکن است کیفی و یا کمی باشد. عموماً خصوصیات کاربردی جوش بایستی شامل استحکام استاتیک و دینامیک باشند. استحکام کششی-برشی، استحکام سطح مقطع کششی، و استحکام پوسته نمونه هایی از استحکام استاتیک هستند و استحکام ضربه ای و خستگی معمولاً به استحکام دینامیک مربوط هستند. با این وجود به دلایل عملی تنها تست های کششی-برشی در بیشتر موارد انجام می شوند. معمولاً استحکام یک اتصال جوش نقطه ای شده اغلب مرتبط با خصوصیات فیزیکی جوش می باشد. علاوه بر اندازه گرده جوش (که معمولاً پس از یک تست پوسته بدست می آید)، همانطور که در شکل 1 نشان داده شده است، خصوصیات جوش معمولاً مربوط به اندازه قلنبه/گرده، اندازه ناحیه متاثر از گرما (HAZ)، نفوذ، فرورفتگی، جداسازی ورقه و خواص ماده هستند (مرجع 1). با این وجود تنها اندازه گرده بطور وسیعی به عنوان رابطه خصوصیات-استحکام استفاده شده است. دیگر خصوصیات جوش به ندرت استفاده می شوند عمدتاً بدین دلیل که واضح نیست که این خصوصیات چگونه کیفیت یا استحکام یک جوش نقطه ای را تحت تاثیر قرار می دهند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۳۱
مرداد
عنوان انگلیسی مقاله: A combined methodology for supplier selection and performance evaluation
عنوان فارسی مقاله: روش ترکیبی برای ارزیابی عملکرد و انتخاب تأمین کننده
دسته: مهندسی صنایع
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
امروزه سازمان هایی که امید به رشد قابل ملاحظه ای دارند نیازمند یک سیستم ارزیابی و ارزیابی عملکرد استراتژیک قوی هستند به دلیل تغییرات در تقاضای مشتریان، کاهش چرخه ی عمر محصول، بازارهای رقابتی جهانی شده اند. در این مقاله، شیوه جدیدی معرفی گشته و برای افزایش کیفیت ارزیابی و انتخاب تأمین کننده پیشنهاد شده است. دیدگاه جدید هم متغیرهای کیفی و هم متغیرهای کمی را در ارزیابی عملکرد تامین کنندگان بر مبنای کارایی و اثر بخشی در یکی از بزرگترین کارخانجات ماشین سازی در ترکیه مورد ملاحظه قرار می دهد. این روش جدید در دو گام بررسی شده است. در گام نخست، ارزیابی عملکرد کیفی از طریق AHP (برنامه ریزی سلسله مراتبی) فازی در یافتن وزن های معیارها یه کار گرفته شده و سپس TOPSIS (تکنیکی برای اولوبت سفارش از طریق شباهت با راه حل های ایده ال) فازی در یافتن رتبه بندی تامین کنندگان استفاده گشته است. بنابراین، متغیرهای کیفی به یک متغیر کمی جهت استفاده در روش DEA (تحلیل پوشش داده) به عنوان خروجی که حسابرسی سیستم مدیریت کیفیت نامیده می شود تبدیل شده است. در گام دوم، DEA با یک ورودی مبهم و چهار متغیر خروجی، تحت عناوین، حسابرسی سیستم مدیریت کیفیت، نرخ هزینه ضمانت، نرخ نقص، مدیریت کیفیت شکل گرفته است. به عنوان یک نتیجه، مقایسه کردن با سیستم کنونی از طریق کارخانه ماشین سازی به کار گرفته شده، روش جدید در قالب مزایا و اولویت هایی برای تصمیم گیری در خرید باکیفیت کابین یدک کش اتومبیل از طریق انتخاب تامین کننده (گان) در یک کارخانه ماشین سازی در ترکیه به نظر می رسد.
کلیدواژه: ارزیابی تامین کننده، تکنیک تصمیم گیری چند معیاره، بهبود عملکرد
1- مقدمه
برای انتخاب تامین کننده صحیح با مشکلات مهم  انتخاب و ارزیابی در تابع (عملکرد) خرید یک کسب و کار سر و کار داریم. یک انتخاب خوب تامین کننده برای کاهش هزینه های عملیاتی و بهبود کیفیت محصول نهایی آن  تفاوت معنی داری برای آینده ی یک سازمان ایجاد می نماید.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۳۰
مرداد
عنوان انگلیسی مقاله: A performance evaluation model by integrating fuzzy AHP and fuzzy TOPSIS methods
عنوان فارسی مقاله: مدل ارزیابی عملکرد از طریق ادغام روش های تحلیل سلسله مراتبی فازی و روش تاپسیس
دسته: مهندسی صنایع
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تحقیقات مربوط به تصمیم گیری چند ضابطه ای (MCDM) با سرعت زیادی رو به پیشرفت بوده و به عنوان یک حیطه پژوهشی قابل توجهی در ارتباط با مسائل تصمیم گیری پیچیده می باشد. هدف مقاله این است تا به بررسی مدل ارزیابی عملکرد بپردازد. این مقاله به توسعه مدل ارزیابی بر مبنای فرایند زنجیره ای تحلیل فازی و تکنیکی در ارتباط با عملکردهای منظم، مشابه به راه حل های مطلوب، تاپسیس فازی برای کمک به متخصصان صنایع به منظور ارزیابی عملکرد در محیط فازی می پردازد، جایی که ابهامات و ذهنیت، با توجه به ارزش های زبانی که توسط ارقام فازی مثلثی پارامتربندی می شوند، مدیریت می گردند روش های مطرح شده تحلیلگران تصمیم گیر را قادر می سازد تا درک بهتری از کل فرایند ارزیابی بدست اورده و ابزارهای پشتیبان تصمیم گیری نظامند، کارآمد و دقیقی را ایجاد کنند.
کلیدواژه: مجموعه فازی، ارزیابی کارایی، فرایند زنجیره ای تحلیل فازی، تاپسیس فازی، تصمیم کیری های چند ضابطه ای.
1. مقدمه
برای رقابت در محیط رقابتی امروز، بسیاری از سازمان ها استانداردهایی را به عنوان یک استراتژی مهم در ایجاد یک عملکرد بهتر و تعهد در ارتباط با ایجاد مزایای رقابتی مد نظر قرار می دهند. مطالعات زیادی وجود دارد که به بررسی روش ها در ارتباط با ارزیابی عملکرد می پردازد. بعضی از این بررسی ها به تعیین شاخص های عملکردی کلیدی مختلف شامل جنبه های محسوس و نامحسوس می پردازند.در ارتباط با ارزیابی عملکرد کاربردها این مورد امکان پذیر می باشد که اهداف محسوس و نامحسوس یک شرکت به گونه ای تعریف می گردند که نسبت به شرایط و اهداف یک مورد متناسب بوده و استراتژی های آن به صورت عملکردی، تعیین شده و به صورت مکمل می باشد.
در بررسی ها، یک روش منطقی به هدف ارزیابی عملکردهای نسبی توسط ابعاد چندگانه مطرح می گردد.هدف اصلی این مقاله این می باشد تا برای متخصصان دیدگاهی را در ارتباط با بررسی های عملکردی در مورد عدم صراحت و در کسب اولویت دهی و ابعاد ارزیابی عملکردی ایجاد کند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۳۰
مرداد
عنوان انگلیسی مقاله: Agricultural sector and industrial agglomeration
عنوان فارسی مقاله: بخش کشاورزی و تراکم صنعتی
دسته: مهندسی صنایع - کشاورزی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 3
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در بسیاری از کشورهای در حال توسعه، بخش کشاورزی، کارگران زیادی را در صنایع تولیدی به کار می گیرد. ما در اینجا به بررسی سمدل جغرافیای اقتصادی می پردازیم که در آن حمل و نقل محصولات کشاورزی هزینه بردار بوده و اینکه تولید کنندگان کارگرانی را از بخش کشاورزی محلی استخدام می کنند که مهارت کافی را ندارند. نتایج ما نشان می دهد که پارامترها در بخش کشاورزی برای تعیین پیکره بندی فضایی فعالیت های اقتصادی حائز اهمیت می باشند. ما در اینجا عملیات تحلیلی را در ارتباط با این مدل انجام می دهیم. موازنه مربوط به بخش ها با توجه به نتایج اول و دوم مقایسه می گردد.
- مقدمه
نقش هزینه حمل و نقل محصولات کشاورزی و بازارها به عنوان مسئله مهمی در توسعه بخش های شهری و روستایی بسیاری از کشورهای کمتر توسعه یافته می باشد که در این کشورها بخش قابل توجهی از جمعیت به کشاورزی علاقمند می باشند. در سال 1989، جمعیت افرادی که به کشاورزی علاقمند بودند، بیش از 60% کل جمعیت در هند، چین و بسیاری از کشورهای آفریقایی را تشکیل داده است ؛ این فرایند (فعالیت های کشاورزی) بیش از 40% اکثریت کشورهای غیر نفتی آسیایی و 30% در اکثر کشورهای آمریکای جنوبی را شامل شده است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۹
مرداد
عنوان انگلیسی مقاله: Industrial and infrastructure projects in the private sector
عنوان فارسی مقاله: پروژه های صنعتی و زیرساختی در بخش های خصوصی
دسته: مهندسی صنایع
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 12
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در سال های اخیر روند رو به رشدی برای دولت ها در بسیاری از کشورها ایجاد شده که پروژه های مهم زیربنایی و صنعتی را در اختیار بخش های خصوصی قرار می دهند. دولت  به جای دادن ضمانت مستقیم در ارتباط با تعهدات پروژه، نگاهی به بخشهای خصوصی داشته تا با پیش بینی درآمد به عنوان یک تضمین، سرمایه گذاری در پروژه داشته باشند.
اخیرا، تعداد زیادی از کشورها برنامه های خصوصی سازی مختلفی همانند انتقال عملیات ساخت (BOT)، خصوصی سازی عملیات ساخت (BOO)، انتقال امتیاز ساخت (BOT)، انتقال عملیات ساخت به شکل خصوصی (BOOT)، خصوصی بودن انتقال ساخت (BTO)، را آغاز کرده اند.
بسیاری از دولت ها رویکرد انتقال فعالیت ساخت را پذیرفته، که به این ترتیب بخش خصوصی تاسیسات را عملیاتی کرده و بعد از دوره مشخص، واگذاری آن را به دولت محول می سازد. موفقیت پروژه Eurotunnel (تونل اروپا) در افزایش سرمایه تقریبا به اندازه 1500 میلیون دلار امریکا درارتباط با پروژه تونل زیرزمینی توجه گسترده جهانی را به سمت طرح BOT کشانده است. نمونه ای از پروژه های زیربنای که بر مبنای BOT به شکل خصوصی در آمده است عبارتند از نیروگاه برق، تاسیسات تصفیه آب نوشیدنی و ذخایر آبی، جاده های عوارضی، تونل ها و پل ها. فرانسه و بیرتانیا از جمله کشورهایی هستند که در آن ها پروژه های BOT به اجرا در می آیند و اخیرا کشورهای رو به توسعه از چنین طرحی برای به اجرا در آوردن پروژه های زیرساختی استفاده می کنند.
شکل های پروژه BOT
1- خصوصی سازی عملیات ساخت (BOO)
در این شکل، بخش خصوصی (شرکت صاحب امتیاز) مسئول طراحی، سرمایه گذاری ، ساخت و نظارت بر تاسیسات می باشد.  در پروژه BOO عنوان حق مالکیت با صاحب امتیاز می باشد. هیچ حق مالکیتی به دولت واگذار نمی شود.
2- عملیات انتقال ساخت (BTO)
در پروژه BTO، بخش خصوصی (شرکت صاحب امتیاز) تاسیسات را ساخته و حق مالکیت را به دولت واگذار می کند.  صاحب امتیاز با گرفتن قرارداد به منظور اجرای تاسیسات آن را عملیاتی می کند.
3- انتقال امتیاز ساخت (BLT)
بخش خصوصی (شرکت صاحب امتیاز) تاسیسات را به عهده گرفته و امتیاز آن را واگذار کرده و در پایان دوره مورد توافق آن را به دولت انتقال می دهد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۹
مرداد
عنوان انگلیسی مقاله: The effect of coupling coagulation and flocculation with membrane filtration in water treatment
عنوان فارسی مقاله: تاثیر انعقادپذیری و هماوری به همراه تصفیه غشا در تصفیه آب و فاضلاب
دسته: محیط زیست - شیمی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 7
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
منبع آب و تقاضا برای سیسم تخلیه فاضلاب باعث ایجاد چالش های زیادی در دهه پیش رو به منظور تامین نیازهای رو به رشد از نقطه نظر جهانی شده است. رشد قابل توجه در صنایع قابل پیش بینی بوده و فناوری جداسازی غشاء به عنوان یکی از راه حل های احتمالی برای پاسخ به درخواست های آینده می باشد. به کارگیری و اجرای فناوری غشاء در فراهم کردن آب آشامیدنی و همچنین در تصفیه آب و فاضلاب مد نظر می باشد. در تولید آب آشامیدنی، غشاها به جایگزینی فناوری جداسازی معمول به دلیل عملکرد بالای آن، پتانسیل در ارتباط با استفاده از مواد شیمیایی کمتر و تولید لجن کمتر و همچنین تامین شرایط بهداشتی می پردازند. فناوری بیوراکتورهای غشایی (MBR) احتمالا شامل مراحل جداسازی غشاء می باشد که دارای بیشترین موفقیت بوده و به عنوان بهترین روش آینده در تصفیه آب و فاضلاب می باشد. مراحل و پیشرفت ها نشان می دهد که این فناوری قابل قبول بوده و به سرعت به عنوان بهترین فناوری موجود برای بسیاری از کاربردهای تصفیه آب و فاضلاب می باشد. یکی از موانع اصلی سیستم بیوراکتورهای غشایی ( (MBR رسوب غشاء می باشد. بررسی ها نشان داده است که کاهش رسوب در سیستم MBR به طور بلقوه توسط انعقاد و لخته سازی انجام می گیرد.
کلیدواژه: انعقاد و لخته سازی، پالایش غشاء، آب آشامیدنی، فاضلاب
مقدمه
منبع جهانی تامین آب و ارزیابی مربوط به سیستم تخلیه فاضلاب نشان داده است. افرادی که از منابع آبی تصفیه شده استفاده می کنند از 79% (4.1 میلیارد) در سال 1990 به 82% (4.9 میلیارد) در سال 2000 افزایش داشته است. به منظور تخلیه فاضلاب، افزایش از 55% (تامین 2.9 میلیارد نفر) به 60% (3.6 میلیارد) در طی این دوره ثبت شده است. در آغاز سال 2000، یک- ششم (1.1 میلیارد نفر) از جمعیت جهان به منابع آبی تصفیه شده دسترسی داشته و دو- پنجم ( 2.4 میلیارد نفر) به منابع آبی تصفیه شده دسترسی نداشتند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۸
مرداد
عنوان انگلیسی مقاله: Exact methods for the asymmetric traveling salesman problem
عنوان فارسی مقاله: روش های دقیق مربوط به حل مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن (TSP)
دسته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 45
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این بررسی ما تمرکز خود را بر روی روش های دقیق حل مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن در بررسی های انجام شده، به دنبال تحقیقات افرادی چون بالاس و توس، قرار می دهیم. در بخش 2، دو روش خاص شاخه و کران، بر مبنای حل مرتبط به مسئله گمارش بر مبنای ترمیم، نشان داده و مقایسه می گردد. در بخش 3، روش شاخه و کران بر مبنای محاسبه کران جمع پذیر شرح داده می شود، در حالی که در بخش 4 روش شاخه و بُرش به بحث گذاشته می شود. در نهایت در بخش 5،  تمام این روش ها از نظر محاسباتی  بر روی مجموعه بزرگی از نمونه ها تست شده، و با کدهای قابل اجرا شاخه و بُرش برای مسئله فروشنده دوره گرد نامتقارن، مقایسه می گردند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۸
مرداد
عنوان انگلیسی مقاله: Amoeba-Based Knowledge Discovery
عنوان فارسی مقاله: سیستم کشف اطلاعات مبتنی بر آمیب
دسته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
لینک دریافت رایگان نسخه انگلیسی مقاله: دانلود
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
ما سیستم کشف اطلاعات مبتنی بر آمیب یا سیستم داده کاوی را مطرح می کنیم که با استفاده از ارگانیسم آمیبی شکل و سیستم کنترل مرتبط به آنبه اجر در می آید. سیستم امیب به عنوان یکی از الگوهای محاسباتی غیرسنتی جدید مد نظر قرار گرفته، که می تواند محاسبات موازی انبوه و پیچیده ای را انجام داده که ازفعالیت های پیچیده امیب اسنفاده می کند. سیستم مورد نظر ما ترکیبی از واحدهای سنتی مبتنی بر اطلاعات بوده که بر روی کامپیوترهای معمولی و واحد جستجوی مبتنی بر امیب با رابط واحد کنترل امیب به اجرا در می آید. راه حل ها در سیستم ما دارای مسیردهی یک به یک نسبت به راه حل های شناخته شده دیگر همانند شبکه های عصبی و الگوریتم های ژنتیکی می باشد. این قابلیت مسیردهی، چنین امکانی را برای امیب ایجاد می کند تا تکنیک هایی را که در حوزه های دیگر ایجاد شده است بکار گرفته و مورد استفاده قرار دهد. شکل های مختلفی از مراحل کشف اطلاعات معرفی شده اند. همچنین انواع جدیدی از تکنیک کشف اطلاعات به نام " حل مسئله مستقل" مورد بحث قرار می گیرد.
کلیدواژه- محاسبات مبتنی بر امیب؛ کشف اطلاعات؛ داده کاوی؛ الگوی محاسباتی جدید
مقدمه
کشف اطلاعات- یعنی مفهوم کامپیوترهایی که بطور اتوماتیک اطلاعات مفیدی را جستجو می کنند به عنوان یک جنبه جذاب و نوید بخش برنامه های کاربردی به منظور کاربرد عملی آن می باشد.
الگوهای محاسباتی جدید- در 40 سال گذشته  سخت افزار کامپیوتر تحت سلطه CMOS سنتی یا مدارهای مجتمع مبتنی بر سیلیکون بوده است ( که همچنین به نام معماری مبتنی بر سیلیکون می باشد). امروزه، مفاهیم معماری کامپیوتر بر مبنای اصول کلی جدید به غیر از فناوری مبتنی بر سیلیکون توجه زیادی را به سمت خود جلب کرده است. این مقاله طرح کشف اطلاعات را مطرح می کند که از سیستم مبتنی بر امیب، که یکی از الگوهای محاسباتی جدید می باشد، مطرح می کند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۷
مرداد
عنوان انگلیسی مقاله: Fundamental Concepts of Dependability
عنوان فارسی مقاله: اعتماد واطمینان به سیستم
دسته: کامپیوتر و فناوری اطلاعات
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 27
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
قابلیت اطمینان به عنوان یک مشخصه سیستمی می باشد که به ادغام خصوصیاتی همچون اعتبار، دسترس پذیری، ایمنی، امنیت، قابلیت زیست، و قابلیت نگهداری می پردازد. هدف این بررسی بیان کردن خلاصه ای از مفاهیم اصلی اعتمادپذیری می باشد. بعد از مد نظر قرار دادن چشم اندار تاریخی، تعاریف مربوط به اعتماد پذیری ارائه می شود. نظریه ساختاری اعتمادپذیری بر طبق به این موارد دنبال می گردد a) تهدیدها، یعنی اشتباهات، خطاها، و نقص ها b) خصوصیات و c) ابزارهای اعتمادپذیری که بر مبنای پیشگیری از نقص ها، تحمل نقص، از بین بردن نقص و پیش بینی نقص ها می باشد.
محافظت و بقای سیستم های اطلاعاتی پیچیده که در زیرساخت هایی که به پشتیبانی جوامع پیشرفته می پردازد به عنوان یک نگرانی داخلی و در سطح جهانی با بیشترین اولویت می باشد. به طور فزاینده ای، افراد و سازمان ها به توسعه ایجاد سیستم های محاسباتی پیچیده ای می پردازند که تکیه آن ها می بایست بر مبنای خدمات باشد- یعنی سرویس کردن دستگاه های خودپرداز، کنترل مسیر ماهواره ها، هواپیما، تاسیسات هسته ای، یا تجهیزات درمانی رادیویی، یا حفظ محرمانه بودن مبانی داده های حساس می باشد. در شرایط مختلف، تمرکز بر روی ویژگی های متفاوت چنین خدماتی- برای مثال زمان متوسط واقعی واکنش های حاصل شده، امکان ایجاد نتایج مورد نظر، توانایی برای اجتناب از نقص ها که برای محیط سیستم فاجعه افرین است، و میزانی که از دخالت های عمدی پیشگیری شود، می باشد. مفهوم اعتماد پذیری ابزار بسیار مناسبی از رده بندی این شرایط مختلف در یک چارچوب مفهومی مجزا ایجاد می کند.
هدف ما مد نظر قرار دادن مفاهیم فشرده، تکنیک ها و ابزارهایی می باشد که چهل سال گذشته در محاسبات قابل اطمینان و تحمل نقص ها مد نظر قرار گرفته اند.
منشا و یکپارچگی مفاهیمارائه محاسبات دقیق و خدمات ارتباطی یکی از نگرانی های خدمات دهندگان و کاربران از همان روزهای اول  بوده است. در جولای 1834 در ارتباط با بررسی موضوعات ادینبر، دکتر دیونسیوس لاردنر در مقاله ای به نام " ماشین های محاسبه بابیج" می نویسد:
مشخص ترین و موثرترین بررسی های انجام شده بر روی خطاها که در مرحله محاسبه ایجاد می گردد، انجام محاسباتی توسط کامپیوترهای مستقل و مجزا می باشد؛ و این بررسی ها زمانی قطعی می گردند که آن ها محاسبات را با روش های مختلفی انجام دهند.
اولین نسل از کامپیوترهای الکترونیکی ( اواخر 1940 تا اواسط دهه 50) از تجهیزات نامطمئنی استفاده می کردند، بنابراین تکنیک های عملی بکار گرفته شد تا به بهبود اعتماد پذیری همانند کدهای کنترل خطا، دو رشته ای کردن توسط مقایسه، سه نسخه کردن رای گیری امکان عیب یابی برای مشخص کردن بخش های معیوب، و غیره  بپردازد. در عین حال، جی ون نیومن، ای اف مور، و سی ای شانون، و پیروان آن ها نظریاتی را در مورد استفاده از نسخه برداری برای ایجاد ساختارهای منطقی موثر از بخش هایی که کمتر معتبر می باشند مطرح کردند، که نقص های آن ها توسط بخش های اضافی چندگانه مد نظر قرار می گرفت. نظریات مربوط به تحت پوشش قرار دادن این نسخه برداری ها توسط وی اچ پیرس با مد نظر قرار دادن تکنیک های عملی افشای خطا، تشخیص عیوب، و برگشت به سمت مفهوم سیستم های تحمل عیوب، یکپارچه شد. در زمینه مدل سازی اعتمادپذیری ف رویداد اصلی معرفی مفهوم پوشش توسط بوریسیوس، کارتر و اشنایدر می باشد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۷
مرداد
عنوان انگلیسی مقاله: Perceptions of Chinese restaurants in the U.S
عنوان فارسی مقاله: مشاهدات مربوط به رستوران های چینی در آمریکا. 
دسته: صنایع غذایی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 13
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مطالعه به بررسی نقطه نظر مشتریان امریکایی نسبت به رستوران های چینی در کشورشان با استفاده از روش تحلیل عملکردهای مهم (IPA) می پردازد. همچنین این بررسی نشان می دهد که چه خصوصیاتی از رستوران های چینی  رضایت مشتریان امریکایی  و تمایل رفتاری ان ها را تحت تاثیر قرار می دهد.ا. IPA (روش های تحلیلی عملکرد) نشان داده است که نظافت محیط و سرویس منظم دو نمونه از موارد مهمی می باشند که رستوران های چینی می توانند در این زمینه بهبود داشته باشند. علاوه بر این، طعم غذا و قابل اطمینان بودن خدمات به نظر، به عنوان مشخصه های اصلی برای موفقیت رستوران های چینی می باشند. در مجموع، این بررسی نشان می دهد که کیفیت غذایی، قابل اطمینان بودن خدمات و نظافت محیط سه نمونه از مشخصه های کلیدی برای ایجاد  رضایت در مشتریان و تعامل رفتاری مثبت بعد از خوردن غذا در می باشد. مدیران رستوران های چینی می بایست به طور منطقی به تخصیص منابع محدود خود به خصوصیات رستوران براساس مشارکت آن ها برای رضایت مشتریان و تمایلات رفتاری آن ها بپردازند.
کلیدواژه: رستوران چینی، ویژگی های رستوران، رضایت مشتری، تمایلات رفتاری، تحلیل اهمیت و عملکرد
1. مقدمه:
ایالات متحده امریکا کشوری چند فرهنگی و با قومیت های مختلف می باشد و این تنوع چند ملیتی بودن به طور مستمری رو به افزایش می باشد. یکی از بازتاب های مربوط به این تنوع فرهنگی و نژادی، تنوع و رونق رستوران ها در بازار خدمات غذایی در امریکا می باشد. بازار مربوط به این گونه غذاها در امریکا منجر به 75 میلیون فروش در سال می گردد که حدود 65 درصد از آن در ارتباط با صنایع خدمات دهنده مواد غذایی می باشد. با این وجود رشد سریع رستوران های قومی به طور کلی تنها به دلیل افزایش تعداد مهاجران جدید نیست . در واقع 75 درصد از مصرف این گونه غذاها مربوط به مشتریان غیر بومی می باشد. به دنبال تغییر سبک زندگی، استفاده از غذاهای بیرون از خانه رایج تر گشته و بسیاری از مشتریان نیازمند استفاده از غذاهایی با طعم جدید و تجارب جدیدتر می باشند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید