تحقیقات دانشجویی

پیوندهای روزانه

۱۸۶ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

۳۱
تیر
عنوان انگلیسی مقاله: Study Quality Principle Instead of Principle Legality of Crimes
عنوان فارسی مقاله: بررسی اصول کیفی به جای اصل قانونی بودن جرایم.
دسته: حقوق
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 5
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
حقوق کیفری امروزه ریشه در تحولات فکری و فلسفی سده 18 دارد که با رساله جرائم و مجازات ها اثر سزاربکاریا(1) در سال 1764به اوج خود رسید. کتاب سزار بکاریا  شروعی بر بحث اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها بود و در عمق نظراتش به تدوین آئین دادرسی کیفری پرداخت. بکاریا معتقد بود (( فقط قانون می تواند برای جرائم،مجازات تعیین کند)) هم چنین است که مونتسکیو (2) نیز که به تفکیک مطلق قوا توجه دارد بر این عقیده بود که (( اگر قدرت قضاوت و قدرت قانونگذاری ( قوه مقننه و قوه قضائیه) از یکدیگر جدا نشوند از آزادی نشانی نخواهد بود)). نهایتا با ایجاد اصل قانونی بودن جرائم و مجازات ها بنائی برای ایجاد آرامش و محدود کردن پارلمان در تصمیمات سلیقه ای در تشخیص جرائم شد اما همانطور که پس از گذشت سالها دیده شد این اصل نیز به دور از ایرادات نبوده که همین امر سبب شد امروزه در رویه دیوان اروپائی حقوق بشر صحبت از اصل کیفی بودن مطرح شود که در این مقاله به توضیح این اصل نسبتا تازه و نقاط ضعف و قوت آن خواهیم پرداخت.
مقدمه:
اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها
اصل قانونی بودن جرایم و مجازاتها[1] یکی از اصول بنیادین حقوق جزا است. اصل مزبور به این معناست که افراد تنها در برابر اعمالی مسؤولیت جزایی خواهند داشت که اعمال مزبور در زمان ارتکاب شان بدون هیچ ابهامی در قانون جرم شمرده شده باشند و برای آنها مجازات در نظر گرفته شده باشد.[2]

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۳۱
تیر
عنوان انگلیسی مقاله: Spatial and temporal analysis of dry spells in Greece
عنوان فارسی مقاله: تحلیل مکانی و زمانی خشکسالی در کشور یونان.
دسته: زیست شناسی- کشاورزی- زمین شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تحلیل مکانی و زمانی خشکسالی که در مناطق کشور یونان روی می دهد، برای مدت طولانی حدود 40 سال (1958-1977) همچنان وجود دارد. خشکسالی بر مبنای تعداد روزهای متوالی بدون باران تعریف می گردد. تعداد روزها به تعیین طولانی بودن خشکسالی می پردازد. طولانی ترین خشکسالی در بخش مرکزی (جزایر سیکلاد) و دریای اژه جنوب شرق می باشد به صورتی که این خشکسالی با مدت زمان حداقل، در شمال غربی مناطق یوتان نشان داده شده که معنادار بودن عرض جغرافیایی و توپوگرافی را منعکس می کند. توزیع دوجمله ای منفی و زنجیره مارکف مرتبه دوم، متناسب با مدت خشکسالی در طول زمان متفاوت، مورد استفاده قرار می گیرد. بررسی توزیع فراوانی سالانه و فصلی وقوع خشکسالی نشان می دهد که خشکسالی در یونان ویژگی های های فصلی را نشان می دهد، در حالی که توالی های طولانی و متوسط، در ارتباط با مدت زمان و خطرات خشکسالی می باشد.
1. مقدمه:
خشکسالی پدیده پیچیده ای می باشد که اغلب در ارتباط با تداوم روزهای خشک می باشد. تعریف هواشناسی خشکسالی بر مبنای شناخت فرایند فیزیکی بوده، که می تواند توضیح بلافاصلی از هواشناسی در مورد علت خشکسالی را بدهد.
تحلیل داده های بارش ماهانه دارای مزایای خاصی می باشد. در عین حال، آن ممکن است دارای مضرات باشد زیرا آن ها نمی توانند خشک ترین یا بارانی ترین دوره را در یک ماه مشخص کنند .
در واقع دوره های 10 روزه ای در ماه وجود دارد که احتمال بارش کمتر یا بیشتر از دو دوره 10 روزه دیگر در طی یک ماه می باشد. در کل تحلیل کل بارش ماهانه دارای محدودیت های عدم آشکار شدن ساختار زمانی بارش از نظر جزییات زمانی می باشد. به این منظور، بسیاری از دانشمندان بررسی پدیده خشکسالی را با استفاده از مدت خشکسالی انجام می دهند.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۳۰
تیر
عنوان انگلیسی مقاله: The Complicated Nature of Stormwaterwith respect to treatment potential
عنوان فارسی مقاله: ماهیت پیچیده فاضلاب ها با توجه به پتانسیل های عملیاتی.
دسته: زمین شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
اگر به مقایسه بازدهی بلقوه تصفیه شبکه های فاضلاب با توجه به تصفیه فاضلاب های بومی سنتی فاضلاب بومی بپردازیم، چندین تفاوت قابل توجه وجود خواهد داشت . هر یک از این تفاوت ها چالش منحصر به فردی را در ارتباط با بازدهی تصفیه فاضلاب مطرح می کند. این تفاوت ها شامل فاکتورهای هیدرولوژیک، موضوعات محیطی و ویژگی های فیزیکی و شیمیایی فاضلاب ها می باشد.
عوامل هیدررولوژیکی که انتخاب روش و بازدهی را تحت تاثیر قرار می دهد
بارش به عنوان یک فرایند تصادفی می باشد . بنابراین عدم قطعیت قابل توجهی در ارتباط با وقوع زمان و پیش بینی پر شدن فاضلاب ها توسط بارندگی وجود دارد. تعیین نسبت پارامترهای مهم شبکه های فاضلاب شامل پارامترهایی چون شدت، مدت و فراوانی آن می باشد. این فاکتورها در ارتباط با استفاده از مفاهیم مطرح شده همانند تدوین شدت، مدت و فراوانی (IDF) یا روش های احتمالی دارای پیوند می باشد. در نتیجه ماهیت تصادفی بارش، زمانی که به بررسی طرح تصفیه فاضلاب ها می پردازیم به عنوان یک محدودیت اساسی می باشد.
علاوه بر ماهیت تصادفی بودن جریانات بارش، ماهیت عدم یکپارچگی این فرایند گردش نیزدر ارتباط با این موضوع می باشد. میزان این جریانات از طریق میزان بزرگی آن ها در طی جریان بارندگی های مشخص، متفاوت می باشد. همچنین در ارتباط با محل های مورد نظر راس این جریانات با توجه به یک مسیر رو به توسعه که بین شرایطی که دارای پارامترهای IDF مختلفی می باشد متفاوت است. در ارتباط با محل،  فصل و شرابط محلی ،  الگوهای نامنظم این جریانات و گرایش اوج جریانات در طی این تغییرات متفاوت می باشد.این الگوهای جریانی نامنظم و بزرگی راس این جریانات  به طور عمیقی ارائه و حمل آلاینده های شبکه های فاضلاب را تحت تاثیر قرار می دهد. این الگوهای نامنظم و تغییرات وسیع مربوط به این جریانات به عنوان محدودیت های اصلی می باشد که به بررسی طرح های عملیات شبکه های فاضلاب می پردازد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۳۰
تیر
عنوان انگلیسی مقاله:Implications of turnover and trust for safety attitudes and behaviour in work teams
عنوان فارسی مقاله: عنوان مفاهیم تغییر و اعتماد برای حالات و رفتار ایمن در تیم های کاری.
دسته: روان شناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تغییر به طور بالقوه منجر به این می شود که یک فرد جدید در یک تیم کاری انتخاب شود. این مطالعه درباره اعتماد بخصوصی که اعضای تیم به فرآیندهای پذیرش و انتخاب سازمانشان می کنند، تحقیق کرده است. و این را به ریسک دریافت شده از کارکنان جدید ربط داده است. این تحقیق توسط تیم هایی که درقسمت برداشت محصول جنگل کار می کردند هدایت شد، شغلی که تغییرات زیاد، ریسک بالا و نرخ سانحه  بالایی دارد. نتایج نشان می دهد که اعتماد به فرآیندهای پذیرش، همبستگی منفی با ریسک حاصل از یک کارمند جدید دارد. اعضای تیم همچنین تعدادی از رفتارهای تضمینی (مواظبتی) و مطمئن را هنگامی که یک شخص جدید به تیم ملحق می شد، عهده دار شدند و این ها به سطح ریسک دریافت شده و این که چقدر آن ها به سلامت اعضای تیمشان اهمیت می دهند، مربوط می شد. این گونه بحث می شود که اعتماد خاص به ویژگی های تضمینی فرایند پذیرش و انتخاب یک سازمان، ممکن است عواقب منفی را برای سلامتی داشته باشد.
کلیدواژه : امنیت، اعتماد، تغییر، انتخاب،پذیرش(ورود)
1. مقدمه :
تعدادی ازمطالعات یک رابطه بین سوانح و تغییر کارمند را گزارش کرده اند (&Bell  Grushecky2006٫ ;Kincaid٫ 1996). علاوه بر این، بی ثباتی تیم که ناشی از غیبت می باشد با حوادث ناشی از کار مرتبط شده است (Goodman & Garber 1988 ). یک تفسیر احتمالی از این روابط این است که کارمندان جدید (آنهایی که جایگزین پرسنل تعویض شده می شوند یا جای غائبین را پر می کنند) خطر امنیت را مطرح می کنند. اگراعضای تیم اطمینان داشته باشند که سازمان آنها با انتخاب کارمند جدیدی که به طور ایمن کار کند، به تغییر و غیبت رسیدگی خواهد کرد احساس خطر آنها می تواند کاهش یابد.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۹
تیر
عنوان انگلیسی مقاله: Sensation Seeking and Internet Dependence of Taiwan High School Adolescents
عنوان فارسی مقاله: هیجان خواهی و وابستگی به اینترنت در نوجوانان دبیرستانی تایوانی.
دسته: روانشناسی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 14
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
در این مطالعه استفاده افراطی نوجوانان تایوانی از اینترنت و یکی از جنبه های روانشناختی استفاده کنندگان که عبارت است از هیجان خواهی مورد بررسی قرار گرفته است و انگیزش افراد وابسته به اینترنت و افراد غیر وابسته به اینترنت از یکدیگر تفکیک شده است. هفت صد و پنجاه و سه دانش آموز بزرگسال دبیرستانی تایوانی از طریق نمونه گیری خوشه ای انتخاب شدند و 88 نفر از آنها به عنوان استفاده کنندگان وابسته به اینترنت طبقه بندی شدند. نتایج نشان داد که وابستگان به اینترنت نسبت به غیر وابستگان به اینترنت زمان بیشتری را به صورت آنلاین سپری کردند. در حالیکه وابستگان به اینترنت به طور معناداری بیشتر از غیر وابستگان به اینترنت، در روال روزمره خود از قبیل عملکرد تحصیلی، و ارتباط با والدین تأثیرات منفی دریافت کردند،  هر دو مورد وابستگان و غیر وابستگان به اینترنت استفاده از اینترنت را به عنوان افزایش ارتباط با همسالان ارزیابی کردند. پیدا کردن دوست از طریق اینترنت تبدیل به یکی از کارهای متداول در بین بزرگسالان شده است، و این احتمالاً منجر به استفاده افراطی از آن می شود. وابستگان به اینترنت به طور معنی داری نسبت به غیر وابستگان به اینترنت نمرات بالاتری در هیجان خواهی و عدم بازداری کسب کردند. هرچند، هر دو گروه در زیر مقیاس تمایل به داشتن تجارب زندگی و  زیر مقیاس تمایل به داشتن هیجان و تجارب غیر معمول تفاوتی با یکدیگر نداشتند. این یافته ها با آنچه توسط لاوین و همکارانش به دست آمده در تعارض است. دلایل ممکن این اختلاف و ارتباط بین وابستگی به اینترنت و عدم بازداری در بزرگسالان تایوانی نیز مورد بحث قرار خواهد گرفت.
کلید واژه ها: هیجان خواهی؛ وابستگان به اینترنت؛ اعتیاد اینترنتی، سوء استفاده از اینترنت؛ الگوهای استفاده از اینترنت، نوجوانان.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۹
تیر
عنوان انگلیسی مقاله: School-based Management: Reconceptualizing to Improve Learning Outcomes
عنوان فارسی مقاله: مدیریت مبتنی بر مدارس؛ مفهوم سازی برای بهبود بازدهی در یادگیری
دسته: روانشناسی - مدیریت
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 18
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
غیر متمرکز کردن امور آموزشی یک پدیده جهانی می باشد. اما در یک مفهوم موارد پنهان آن بیش از موارد آشکار می باشد.این مورد اغلب شامل واگذاری حق انتخاب به مدارس محلی و سطح جامعه می باشد. اما دو مشکل بزرگ همچنان وجود دارد؛ ابتدا اینکه در تمام موارد، جنبه های کلیدی حق اختیار در سطوح مرکزی و منطقه ای باقی می مانند. در چنین مفهومی، غیر متمرکزسازی به عنوان یک نام بی مسمی می باشد. دوم اینکه زمانی که فرایند غیر غیر متمرکزسازی  واقع می گردد، معمولا اشاره ای به عناصر ساختاری اشاره دارد ( همانند شورای مبتنی بر محل)، بنابراین منجربه  از دست روفتن فعالیت ها و ظرفیت های روزمره منجر به بهبود فعالیت های مدارس می شود، می گردد.
آن چه که ما را به سمت جلو سوق می دهد درک وسیع تری از این موضوع می باشد که، a) تحت چه شرایطی، مدیریت بر مبنای مدارس، بهترین نتیجه را ایجاد کرده و b) نقش های نسبی و روابط بین مدارس/جوامع و منطقه/مرکز چه می باشد.
مقاله موجود این سوالات را به صورت چهار موضوع مطرح می کند. در ابتدا اینکه ما به طور مختصر به بررسی تحقیقات منابع غربی برای تعیین این موضوع می پردازیم که چرا مدیریت مدارس (SBM) معمولا موفقیت آمیز نمی باشد. دوم ما به بررسی مقالات جدید که به باز کردن موارد مربوط به مدیریت مدارس ((SBM می پردازند، اشاره می کنیم تا شرایط و فرایندهایی را که SBM تحت آن کار می کند،تعیین کنیم . به طور قابل توجه این موارد شامل شرایط درونی مدارس و جوامع و زیرساخت های بیرونی می باشد. سوم، ما بررسی های اخیر را در ارتباط با تعیین شباهت ها و تفاوت ها در ارتباط با تحقیقات کشورهای غربی ادامه می دهیم. ما به طور خاص، به سومین بخش در ارتباط با پروژه هایی که نتایج مورد نظر را مد نظر قرار می دهند، توجه می کنیم. در بخش چهارم، ما کاربردهای استراتژیکی اصلی برای ایجاد توسعه مدارس، که نتایج آموزشی را مد نظر قرار می دهند، به طور خلاصه بیان می کنیم.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۸
تیر
عنوان انگلیسی مقاله: Impacts of the World Recession and Economic Crisis on Tourism: North America
عنوان فارسی مقاله: اثرات تورم جهانی و بحران اقتصادی بر صنعت توریسم: آمریکای شمالی.
دسته: توریسم و جهانگردی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 23
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
این مقاله به عنوان بخشی از آکادمی بین المللی برای بررسی  و مطالعه ابتکار گردشگری ارائه شده است که درک درستی از تاثیر بحران اقتصادی از 2008-2009 تا به حال و رفاه و عملکرد صنعت گردشگری جهانی را فراهم می کند. مشخصا، اطلاعاتی را در مورد پیشینه آمریکای شمالی در این مطالعه دنبال می کند. به این ترتیب، ارزیابی مختصری از وضعیت فعلی و در حال تحول بخش گردشگری را در سه کشور شمال امریکا انجام می دهد. اطلاعات در مورد کانادا از داده های ارائه شده توسط اداره آمار کانادا، دفتر آمار دولت مرکزی، و همچنین نشریه های اطلاعاتی منتشر شده توسط  انجمن گردشگری کانادا جمع آوری شد. در مورد مکزیک، اطلاعات ازگزارشات رسمی چند اداره دولتی حاصل شده است. اطلاعات اولیه گردشگری در ایالات متحده از داده های موجود اداره تحلیل اقتصادی آمریکا و سیستم حسابداری ماهواره ای توریسم و جهانگردی  آمریکا جمع آوری شد.
به طور خلاصه، بحث حاضر نشان می دهد که گردشگری در کانادا و ایالات متحده از بحران اقتصادی جاری تحت تاثیر است. و این احتمال وجود دارد که در آینده نزدیک بیشتر از آن متاثر شود. در مقابل، گردشگری در مکزیک به طور مستقیم بیشتر تحت تاثیر بیماری همه گیر آنفولانزای خوکی، نرخ ارز، و شرایط آب و هوایی است تا  بحران اقتصادی خود می باشد.
کلیدواژه : گردشگری، اقتصاد، تاثیر، کانادا،مکزیک، ایالات متحده
مقدمه:
این مقاله به عنوان بخشی از آکادمی بین المللی برای بررسی  و مطالعه ابتکار گردشگری (IAST) ارائه شده است که درک درستی از تاثیر بحران اقتصادی از 2008-2009 تا به حال و رفاه و عملکرد صنعت گردشگری جهانی را فراهم می کند. به طور خاص، این مقاله در پی ساختن دو بخش اصلی از کل IAST است. اول، مستنداتی از اثرات جاری و در حال تحول گردشگری در سه کشور شمال آمریکا (کانادا، مکزیک و ایالات متحده آمریکا). همچنین به دنبال ارائه بینش های جاری و در حال تکامل طرز فکر آمریکایی شمالی در رابطه با  سطوح اطمینانی که گردشگری در بحران اقتصادی جاری تغییر خواهد کرد و در حالت سالم پدیدار می شود، است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۸
تیر
عنوان انگلیسی مقاله: Tourism in Mazandaran
عنوان فارسی مقاله: توریسم در مازندران.
دسته: توریسم و جهانگردی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 8
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
تاثیر اقتصادی توریسم بر هر منطقه موضوعی است که بایستی توسط اقتصاددانان و جغرافیدانان مورد مطالعه و ارزیابی و بررسی قرار گیرد. توسعه مناطق توریستی و جاذبه هایی که در این گونه مناطق ایجاد می شود تاثیرات عمده ای بر اسکان جمعیت، حمل و نقل و الگوهای فاصله گذاری بین زمین های کشاورزی می گذارد علاوه بر اینها تاثیر توریسم بر محیط مادی مناطق توریستی هم دارای جنبه اقتصادی و هم جنبه بومی است.
 گفتنی است که هیچ کشوری نیست که فاقد مواد اولیه برای توسعه جهانگردی نباشد. اما در این میان کشور ما از ویٰژگی های بسیار برخوردار است.
فلات ایران آب و هوایی نسبتاً خشک دارد . ایران در کمربند آب و هوایی خشک جهان قرار گرفته است و رشته کوههای البرز و زاگرس از رسیدن جریان‌های هوایی مرطوب دریای مازندران(خزری) و مدیترانه‌ای به داخل آن جلوگیری می‌کنند. سرزمین ایران به دلیل گسترده شدن بین25 و 40 درجه عرض جغرافیایی و همچنین به دلیل وجود ارتفاعات، از تنوع آب‌ وهوایی شایان توجهی برخوردار است . تنوع آب و هوا میان مناطق کشور با تغییراتی که در فصل‌های مختلف ایجاد می‌شود افزایش می‌یابد  چنانچه در چند ناحیه مختلف از یک منطقه ، می‌توان تابستان گرم و زمستان سرد را هم‌‌زمان دید  بنابراین ، آب و هوای ایران را فصل به فصل باید مورد بررسی قرار داد
استان مازندران با بهره مندی از طبیعت سرسبز و آب و هوای مطبوع در تمام فصول سال و مناظر بسیار زیبای تاریخی و فرهنگی و چشم اندازهای بدیع، از کانونهای پرجاذبه گردشگری ایران به شمار می رود نزدیک به 12 میلیون نفر گردشگر داخلی و دهها هزار توریست خارجی هر ساله به منظور گذراندن اوقات فراغت از این استان دیدن می کنند.
وجود دریای خزر و گردشگاه های ساحلی و اتصال مازندران به مرکز کشور از طریق سه محور ارتباطی هراز، فیروزکوه و کندوان و نیز عبور زائران بارگاه ملکوتی حضرت ثامن الحجج از شهرهای این استان، موقعیت ممتازی را برای این خطه زیبا و همیشه بهار در سطح کشور فراهم آورده است.
همچنین قله دماوند که به بام ایران شهرت دارد، از جاذبه های شاخص و منحصر به فرد مازندران محسوب میشود که بخاطر تمایز آن از 300 قله مرتفع خاورمیانه، همواره مورد توجه ویژه گردشگران خارجی و ایران شناسان قرار دارد.بطور کلی مازندران بدلیل کثرت بهره مندی از مناطق پرجاذبه گردشگری، در سالهای اخیر در شمار قطب های سیاحتی کشور قرار گرفت.

 

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۷
تیر
عنوان انگلیسی مقاله: Tourism education in PR China
عنوان فارسی مقاله: آموزش های مربوط به صنعت توریسم در جمهوری خلق چین. 
دسته: توریسم و جهانگردی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 10
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
رشد قابل توجه صنعت توریسم در جمهوری خلق چین به همراه فعالیت های مناسب سیستم آموزشی آن نبوده است. تعداد و استاندارد کارکنان باکیفیت صنعت توریسم پایین تر از سطح مورد نیاز آن بوده است. ژانگ جوانگری از موسسه علوم اجتماعی علمی چین توضیح می دهد که چگونه سیستم آموزشی مربوط به توریسم (جهانگردی) می تواند گسترش یابد و در ارتباط بیشتری با صنعت توریسم چین باشد.
صنعت توریسم جمهوری خلق چین به طور قابل توجهی از سال 1978 رشد داشته است.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید


 

۲۷
تیر
عنوان انگلیسی مقاله: Clinical evaluation of the performance and safety of a new dentine substitute, Biodentine, in the restoration of posterior teeth — a prospective study
عنوان فارسی مقاله: بررسی کلینیکی عملکرد و بهداشت مواد دندانی جدید، به نام بیودنتین، در ترمیم دندان های خلفی. 
دسته: دندانپزشکی
فرمت فایل ترجمه شده: WORD (قابل ویرایش)
تعداد صفحات فایل ترجمه شده: 6
ترجمه ی سلیس و روان مقاله آماده ی خرید می باشد.
_______________________________________
چکیده ترجمه:
هدف مطالعه: کوبی و همکاران ( ٢٠١٣ ‏) طی یک مطالعه سه ساله (آینده نگر، تصادفی، مولتی سنتریک) طول عمر ترمیم های خلفی انجام شده با بیودنتین (یک ماده جدید جایگزین عاج) را مورد بررسی قرار دادند.
‏مواد و روش ها: ابتدا به منظور ارزیابی طول عمر بیودنتین در ترمیم های خلفی، این ماده بر اساس معیارهای USPHS (خدمات بهداشت همگانی ایالات متحده) با کامپوزیت z100 مورد مقایسه قرار گرفت. در مرحه دوم پس از بروز ابریژن، بیودنتین به عنوان ماده جایگزین عاج در همراهی با کامپوزیت z100 ارزیابی شد.
‏نتایج: ابتدا ٣٩٧ ‏نفر وارد مطالعه شدند. در بررسی اولیه که پس از یک سال انجام شد، ٢١٢ ‏نفر در مطالعه باقی مانده بودند. در ابتدای انجام ترمیم، هر دو ماده از نظر جا به جایی‏، فرم آناتومیک ( )، تطابق لبه ای   و تماس اینترپروگزیمال   درجات مطلوبی را نشان دادند. طی پیگیری، دو ماده از نظر خشونت سطحی در سطح مطلوب درجه بندی   شدند و بعلاوه فاقد پوسیدگی ثانویه و درد پس از عمل بودند. بیودنتین تا شش ماه پس از انجام ترمیم خواص قابل قبولی را ازنظر فرم آناتومیک  ، تطابق لبه ای   و تماس اینترپروگزیمال  حفظ نمود. مقاومت به تغییر رنگ لبه ای در بیودنتین برتر از z100 بود. در مواردی که پس از کنترل وایتالیتی پالپ، بیودنتین به عنوان جایگزین عاج حفظ و با کامپوزیت z100 پوشانده شد، ترمیم هایی مطلوب و بدون علایم کلینیکی را فراهم آورد.
‏نتیجه گیری: بیودنتین به عنوان ماده ترمیمی دندانهای خلفی تا شش ماه قابل قبول است. چنانچه پس از این مدت با کامپوزیت z100 پوشش داده شود، یک جایگزین عاجی مناسب، با کارآیی مطلوب و قابل قبول خواهد بود.
‏اهمیت کلینیکی: بیودنتین می تواند به عنوان جایگزین عاج در زیر ترمیم های خلفی کامپوزیت استفاده شود.

جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید